Podsumowanie miesiąca – MAJ 2019

Sezon ogórkowy zbliża się wielkimi krokami, dlatego też w ostatnim miesiącu na rynku nie pojawiło się wiele ciekawych produkcji. Po burzliwych redakcyjnych naradach zdołaliśmy wybrać jednak dwa tytuły, które naszym zdaniem zasługują na wyróżnienie i warto na nie poświęcić ten piękny wakacyjny czas.




 

Na ten tytuł czekał chyba każdy. Najnowsza produkcja studia Asobo, które znane jest między innymi z ReCore czy adaptacji growych znanych animacji takich jak Toy Story 3 czy Wall-E, po dwóch latach od zapowiedzi zadebiutowała na sklepowych półkach.

A Plague Tale: Innocence to średniowieczna przygodowa gra akcji z elementami skradanki, która przenosi nas do XIV-wiecznej Francji, opanowanej przez czarną śmierć. W grze wcielamy się w Amicie de Rune i jej młodszego brata Hugo, których zadaniem jest ucieczka przed Inkwizycją, wędrując przez wioski zdziesiątkowane przez chorobę.

 

 

W dzisiejszych czasach trudno o dobrą grę single-player, w której główna nić fabularna będzie trwała ponad 10 godzin, przedstawiona historia będzie nietuzinkowa, oryginalna i wciągająca, a zakończenie przynajmniej w małym stopniu satysfakcjonujące. Francuskim deweloperom udało się osiągnąć wszystkie z przedstawionych punktów, przez co ich najnowsza produkcja jest naprawdę bardzo, bardzo dobra.



Warto również wspomnieć o oprawie audiowizualnej, która w A Plague Tale: Innocence jest po prostu fenomenalna. Grafika w grze zachwyca już od samego początku, a idąc w głąb rozrywki dostajemy coraz to bardziej zapierające dech w piersiach krajobrazy, które zapamiętamy na długo. Wszystko to potęguje świetna ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Oliviera Deriviera.


Po A Plague Tale: Innocence nie oczekiwałem niczego wielkiego i zaskakującego. Byłem przekonany, że będzie to dość dobra gra z przyzwoitą fabułą, mechaniką i grafiką. Jednak deweloperzy pozytywnie mnie zaskoczyli i wypuścili produkt fenomenalny, który zajmie wysokie miejsce w moim osobistym podsumowaniu 2019 roku.

 

 

 

 



 

 

Nareszcie nadszedł czas na to, co tygryski lubią najbardziej, a właściwie fani gier od japońskiego wydawcy. Total War: THREE KINGDOMS to pierwsza gra w wielokrotnie nagradzanej serii strategii przedstawiająca epicki konflikt w starożytnych Chinach. Tytuł ten łączy wciągające, turowe budowanie imperium, zarządzanie państwem i podbojami z oszałamiającymi bitwami w czasie rzeczywistym. Tym razem seria przenosi graczy do czasów bohaterów i legend.

 

 

Witamy w nowej epoce legendarnych podbojów. Ta piękna, choć podzielona kraina potrzebuje nowego cesarza i nowych zwyczajów. Zjednocz Chiny pod swoimi rządami, stwórz kolejną wielką dynastię i zbuduj spuściznę, która przetrwa wieki.

Wybierz jednego spośród 11 legendarnych watażków i podbij całe królestwo. Rekrutuj postacie bohaterów, którzy pomogą twojej sprawie i pokonaj wrogów na froncie militarnym, technologicznym, politycznym oraz gospodarczym.

Czy stworzysz silne przyjaźnie, braterskie sojusze i zyskasz szacunek licznych wrogów? A może będziesz działać perfidnie, dopuszczać okrutnych zdrad i zostaniesz mistrzem wielkich intryg politycznych?



Poznaj Trzy Królestwa Chin, krainę, której naturalne piękno zapiera dech w piersiach. Tocz boje pośród gęstej roślinności subtropikalnej, suchych pustyń i pokrytych śniegiem gór. Podziwiaj legendarne miejsca, takie jak Wielki Mur i rzeka Jangcy. Eksploruj starożytne Chiny wzdłuż i wszerz, przywracając porządek w tej krainie rozdartej konfliktami.

Stwórz nowe cesarstwo, grając jednym z 11 legendarnych watażków opisywanych w eposie historycznym „Opowieści o Trzech Królestwach”. Niezrównani dowódcy, potężni wojownicy i wyjątkowi politycy. Każda z tych postaci ma własny styl gry oraz cele. Rekrutuj bohaterów pomocniczych, którzy będą dowodzić twoimi armiami, zarządzać prowincjami i umacniać twoje rosnące cesarstwo. Postacie są sercem gry, od tych bohaterów będzie zależała przyszłość całych Chin.



Wzorowane na Guanxi, chińskiej koncepcji dynamicznych wzajemnych stosunków, Total War: TRZY KRÓLESTWA zupełnie zmienia model korzystania z postaci. Tutaj legendarni herosi i ich relacje kształtują przyszłość starożytnych Chin. Każda z tych postaci ma własną osobowość, motywacje, sympatie i antypatie. Tworzą one między sobą głębokie więzi, zarówno pozytywne jak i negatywne, które wpływają na rozwój fabuły.

Niesamowite odwzorowanie gracji i dynamiki walk wushu sprawia, że TRZY KRÓLESTWA pokazują prawdziwą sztukę wojny. Z kolei dzięki pięknemu interfejsowi użytkownika i grafice inspirowanej prawdziwymi chińskimi dziełami, udało się odmalować przepiękny obraz starożytnych Chin.


Moim skromnym zdaniem gra zasługuje na ocenę 7,5. Ale znając życie i obecne standardy, wielu tylko by popatrzyło na cyferkę i od razu skreśliło ten naprawdę dobry tytuł. Bo przecież wszystko poniżej 8 jest niewarte uwagi. Kotlet schabowy nie taki zły. Nawet tyle razy odgrzewany.