Heavy Metal Machines, postapokaliptyczna gra 4v4, w której gracze rywalizują w rytm heavy metalu, oficjalnie ukazuje się dziś w serwisie Steam. Producent gry Hoplon postanowił uczcić jej premierę, wprowadzając „Metal Pass”, czyli nowy system zdobywania poziomów, a także nową postać.
W Heavy Metal Machines, dynamicznej grze wieloosobowej już dostępnej na Steamie lub poprzez pobieranego klienta gry, dwie czteroosobowe drużyny rywalizują na rozmaitych śmiertelnie niebezpiecznych arenach. Podczas wyścigu zawodnicy usiłują przejąć bombę, aby za jej pomocą zdobyć punkty i doszczętnie zniszczyć bazę wroga; w tym samym czasie muszą odpierać szarże i wybuchowe ataki pojazdów konkurentów.
Ambitni wojownicy szos mają do wyboru 14 barwnych postaci, z których każda dysponuje turbodoładowaną i śmiercionośną maszyną oraz unikalnymi zdolnościami i mocami. Oficjalnej premierze gry Heavy Metal Machines towarzyszy pojawienie się zupełnie nowej postaci znanej jako Icebringer, która wkracza do akcji z przenikliwie chłodnej Północy, poszukując skradzionego artefaktu. Ten mrożący krew w żyłach wyścigowiec potrafi zamieniać rywali w przysłowiowe bryły lodu.
W tej MOBA, jaką jest gra Heavy Metal Machines, sposób jazdy ma wpływ na przetrwanie, jednak to współpraca członków drużyny decyduje o wygranej. Każdy zawodnik może wybrać jedną z dostępnych ról, wcielając się w agresora, transportera lub pomocnika. Na gorejących ogniem i pokrytych olejem arenach wygrają drużyny o najbardziej zrównoważonym składzie.
Metal Pass, czyli nowy system postępu w rozgrywce, pojawi się w oficjalnej wersji premierowej gry Heavy Metal Machines, oferując zarówno nowicjuszom, jak i weteranom arenowych potyczek mnóstwo misji i nagród do zdobycia w ramach 50 różnych poziomów. Rywalizacja będzie przebiegać podczas kolejnych sezonów, z których pierwszy nosi nazwę Road to Malmheim.
Gracze odnoszący sukcesy podczas kolejnych sezonów będą zdobywać nowe postaci, skórki, walutę dostępną wewnątrz gry, portrety, premie do doświadczenia i dużo więcej bonusów na dwóch różnych torach – jednym darmowym, a drugim premium, oferującym więcej misji i cenniejsze nagrody.
„Lata wytężonej pracy bardzo utalentowanego zespołu zaowocowały premierą gry Heavy Metal Machines”, stwierdził Rodrigo Campo, dyrektor generalny studia Hoplon. „Nie możemy się doczekać chwili startu i oficjalnej premiery gry. Liczymy, że okaże się ona unikalnym powiewem innowacji na scenie zarówno darmowych, jak i ogólnie wszystkich produkcji e-sportowych.
Ukazanie się oficjalnej wersji gry to dopiero początek”, powiedziała Tatiana Moreira, szefowa działu marketingu i publikacji. „Pragniemy dostarczać graczom regularne aktualizacje z nową zawartością, ale będziemy kładli szczególny nacisk na e-sport i organizowanie zawodów z myślą o naszej międzynarodowej społeczności”.
Od momentu premiery w serwisie Steam we wczesnym dostępnie w 2017 r. gra Heavy Metal Machines została pobrana przez ponad 800 000 osób. W tym czasie studio Hoplon dodało dwie nowe areny, zwiększyło kolekcję odjechanych bohaterów i pojazdów do 14 „egzemplarzy”, uruchomiło dedykowane serwery w Ameryce Północnej, a także zorganizowało profesjonalne, międzynarodowe turnieje z nagrodami pieniężnymi.

CEO of HCGAMES.pl, licencjonowany dziennikarz, filantrop, łamacz serc, nie szablonowy znawca stylu oraz wykwintny koneser dizajnu i żyćka.