“Lumo” (fin. czar) to duchowy powrót do klasycznych 8-bitowych klasyków jak Head Over Heels, Knightlore, Alien 8 czy Solstice. Zręcznościowo-przygodową rozgrywkę będziemy oglądać w widoku izometrycznym, a całość będzie utrzymana w magiczno-kosmicznej stylistyce. Wcielimy się w postać dziecka, które utknęło w tajemniczym zamku będącego połączeniem muzeum i śmiertelnych pułapek. Odwiedzimy ponad 400 pomieszczeń, w których trzeba będzie rozwiązywać zagadki i nie dać się zabić, a kiedy już wydostaniemy się na wolność, czekają na nas wcześniej ukryte obszary. Lumio powstało na cenionym przez niezależnych twórców silniku Unity (Pilars of Eternity, Cities: Skylines). Gra ukaże się na PC, Maca i Linuxa już 26 kwietnia 2016.

Pomysłodawcą gry jest Gareth Noyce stojący za Triple Eh? (Crackdown, Project Gotham Racing i Fable II). Jej główną misją jest przywrócenie grom dawnego czaru i przyjemności z rozgrywki, którą dawały nam tytuły z przeszłości. „Lumo” przedstawia świeże, nowoczesne podejście do klasycznych przygodowych gier izometrycznych, ale jest także laurką wystawioną złotej erze game developmentu lat 80.

Gra podbiła już serca redakcji Eurogamera i Outside Xbox, które zgodnie stwierdziły, że gra jest nie tylko czarująca ale również bardzo kojąca i z pewnością okaże się perełką dla fanów gier retro i nie tylko.
Reklama