Electronic Arts i Respawn Entertainment opublikowały na blogu trzeci wpis z serii, w której szczegółowo opisują w jaki sposób twórcy podeszli do opracowania Medal of Honor™: Above and Beyond. Tym razem tekst przedstawia wirtualną rzeczywistość jako centrum całego przedsięwzięcia.
Peter Hirschmann, reżyser gry, na pierwszym miejscu stawa system kontroli oraz jego fundamentalny wpływ na przebieg rozgrywki. Hirschmann opisał swój wkład w tworzenie podstaw do kontroli pierwszoosobowych strzelanek we wczesnej fazie serii, a także w nadchodzącym tytule, stworzonych w technice 1-to-1 motion control. Przybliża czytelnikom również ekstremalny poziom zanurzenia w wirtualną rzeczywistość, dzięki autentycznym dźwiękom czy starannie wykreowanym lokalizacjom w grze.
Blog zawiera też komentarz Mike’a Verdu, VP of Content z Facebook Reality Labs, który ocenia Medal of Honor jako idealną markę na Oculusa:
“Wszystko, co fani kochają w MOH idealnie pasuje do wzmocnionego doświadczenia VR. Jesteś w pociągu, łodzi podwodnej, czołgu, grasz na pianinie – to wszystko to bardzo zręcznościowe doświadczenia, których nie odda żaden pad. Z VR jesteśmy w stanie sprawić, by gracz doświadczył wykreowanego świata w nowy, bardziej namacalny sposób”

CEO of HCGAMES.pl, licencjonowany dziennikarz, filantrop, łamacz serc, nie szablonowy znawca stylu oraz wykwintny koneser dizajnu i żyćka.